Hyra in Personal
•Du slipper ta ansvaret för lön. Arbetsgivaravgifter och övriga kostnader betalar vi. •Du slipper oroa dig för sämre tider. Du hyr bara in personal för tiden du har behov och betalar bara för de timmar vår medarbetare arbetar hos dig. •Du slipper lägga tid och resurser på att rekrytera själv. Vår personal står redo att börja sitt uppdrag hos dig, och om vi behöver hitta en ny talang har vi en välfylld kandidatbas och välutvecklade processer för att göra det snabbt.
Anställa Personal
•Bruttolön - den lön den anställde har innan preliminär
skatt dragits av.
•Semesterlön - i Sverige är det lagstiftat att var och en har
rätt till 25 dagars semester per år. Rätten till semester regleras i
Semesterlagen samt i kollektivavtal och anställningsavtal - om sådana
finns. Semestertillägg är 0,8% (med kollektivavtal) eller 0,43% (utan
kollektivavtal) av månadslönen - vilket sedan multipliceras med antalet
semesterdagar.
•Lagstiftad
arbetsgivaravgift - består
i sig av en samling av: ålderspensionsavgift, efterlevandepensionsavgift,
sjukförsäkringsavgift, föräldraförsäkringsavgift, arbetsskadeavgift,
arbetsmarknadsavgift och allmän löneavgift. De olika avgifterna varierar men
kombinerade uppgår de för närvarande till 31,42% - en summa som beräknas på den
anställdes bruttolön, semesterlön och skattepliktiga kostnadsersättningar och
förmåner.
•Sociala
avgifter enligt avtal - Det
här är sociala avgifter som fackföreningar och arbetsgivarorganisationer kommit
överens om i kollektivavtal. Det kan alltså exempelvis gälla försäkringar vid
skada eller sjukdom och avtals- eller tjänstepension. Beroende på
kollektivavtal kan avgifterna variera ganska mycket, men de är oftast i
storleksordningen 6-10%.